Πράσινη ανάπτυξη – Αεριοκίνηση – CNG σταθμοί

31 Ιανουαρίου 2020

Ζούμε τις μέρες που ο πλανήτης, εκκωφαντικά εκπέμπει S.O.S. Η προστασία του περιβάλλοντος, η οικολογική συνείδηση, η διαχείριση και αξιοποίηση των αποβλήτων, το πέρασμα στις ήπιες μορφές ενέργειας, η πράσινη ανάπτυξη δεν αποτελούν άρθρα για ενημέρωση και προτροπές για μελλοντικές δράσεις αλλά επιτακτικό μονόδρομο πόρευσης.

Η εναρμόνιση με τις οδηγίες για μείωση των εθνικών εκπομπών ρύπων δεν μπορεί να αποτελεί μόνο μέριμνα, δέσμη ενεργειών και λήψη μέτρων της πολιτείας και των άλλων φορέων, αλλά πρέπει να αγγίζει, να αφορά και να ενεργοποιεί τον σημερινό, σύγχρονο και με συνειδητότητα άνθρωπο.

Ο δρόμος για την «πράσινη εποχή» στο τομέα των μεταφορών, έχει πρωτοπόρο και αυτός είναι το φυσικό αέριο.

Αποδοτικό σε όρους περιβαλλοντικούς αλλά και οικονομικούς το φυσικό αέριο καθώς είναι το κατεξοχήν «πράσινο καύσιμο», έχει αποκτήσει υπέρμαχους χρήστες και κατακτά όλο και περισσότερο έδαφος στην εγχώρια «γραμμή οικονομίας» και πραγματικότητας. Η ανοδική αυτή πορεία έχει να κάνει με μια σειρά από πλεονεκτήματα που δεν περιορίζονται στο μειωμένο κόστος και τους χαμηλούς ρύπους.

Επιχειρήσεις με μεγάλο στόλο οχημάτων στρέφονται πλέον στη χρήση φυσικού αερίου κίνησης μειώνοντας σημαντικά τα κόστη τους σε ετήσια βάση. Επιπλέον κίνητρο αυτής της ενέργειας αποτελεί η δυνατότητα των οχημάτων αυτών να κυκλοφορούν σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας (π.χ. ζώνες δακτυλίου) εντός του αστικού ιστού των πόλεων.

Σημαντικά πλεονεκτήματα της επιλογής φυσικού αερίου κίνησης είναι:

– Χαμηλότερο κόστος, καθώς βάσει συλλογής στοιχείων και μετρήσεων η τιμή διάθεσης του στα πρατήρια είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG. Σε όρους απόδοσης, 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

– Μείωση των εξόδων συντήρησης, καθώς προκαλεί πολύ λιγότερες φθορές στον κινητήρα.

– Καθαρότητα του καυσίμου, καθώς υπάρχει αδυναμία να νοθευτεί.

– Ασφάλεια στη χρήση του. Το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου για το φυσικό αέριο είναι κλεισμένο αεροστεγώς (χωρίς αέρα στο εσωτερικό), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση αυτόματης ανάφλεξης. Οι δεξαμενές καυσίμου στα αυτοκίνητα, κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και εξαιτίας των υλικών κατασκευής και της θέσης τους στο εσωτερικό του οχήματος έχουν χαμηλότερο κίνδυνο να υποστούν βλάβη σε περίπτωση σύγκρουσης. Το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και συνεπώς σε ενδεχόμενο διαρροής διαφεύγει προς τα πάνω και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Το θεσμικό πλαίσιο το οποίο έχει ολοκληρωθεί εδώ και αρκετό καιρό, επιτρέπει τη μετατροπή συμβατικών οχημάτων βενζίνης και πετρελαίου σε διπλού καυσίμου και η αγορά διαθέτει έτοιμες λύσεις χαμηλού κόστους προκειμένου οι οδηγοί, επαγγελματίες και ιδιώτες, να προχωρήσουν στη συγκεκριμένη επένδυση.

Ωστόσο νέα κίνητρα, όπως η επιδότηση επαγγελματικών οχημάτων αυτή τη φορά από την πλευρά της αγοράς, ενθαρρύνουν ακόμη περισσότερο τη χρήση του «πράσινου καυσίμου» στις μεταφορές. Μία πρωτοβουλία, την οποία υλοποιούν εδώ και αρκετά χρόνια άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

To CNG είναι φυσικό αέριο υπό πίεση (Compressed Natural Gas). Το δίκτυο CNG πρατηρίων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης για αυτοκίνητα και λοιπά οχήματα, δηλαδή οι εγκαταστάσεις μεμονωμένων τελικών πελατών, επεκτείνεται πλέον στο σύνολο της επικράτειας. Οι εγκαταστάσεις σχεδιάζονται και κατασκευάζονται τηρώντας τις διατάξεις και τους κανόνες των προτύπων ΕΛΟΤ ή ισοδύναμων διεθνών προτύπων, εναρμονιζόμενες στην κείμενη νομοθεσία και σε συμμόρφωση με την σχετική ΚΥΑ (12/07/2016).

 Η «Delta Engineering – Σύμβουλοι Μηχανικοί», μέλος του Ομίλου «ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», έχει εκπονήσει και εκδώσει την πρώτη πανελλαδικά άδεια λειτουργείας σε CNG σταθμό ανεφοδιασμού και συνεχίζει να αδειοδοτεί νέους σταθμούς CNG στην ελληνική επικράτεια καθώς η τεχνογνωσία και η ολιστική δυνατότητα της στην παροχή υπηρεσιών κερδίζει την εμπιστοσύνη κάθε υποψήφιου πελάτη και δικαιώνει απόλυτα την επιλογή του.

Τα στελέχη της «Delta Engineering – Σύμβουλοι Μηχανικοί», μέλος του Ομίλου «ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία και διευκρίνιση για το παραπάνω θέμα καθώς και για ότι άλλο άπτεται και αφορά οποιαδήποτε ολοκληρωμένη τεχνική και συμβουλευτική υπηρεσία στον ιδιωτικό ή τον δημόσιο τομέα.

Συντάκτρια: Στεργιανή Γ. Γάκη, Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός, Τομέας Επιβλέψεων & Διαχείρισης Τεχνικών Έργων

Πηγή εικόνας: Green Diary.com

Τελευταία άρθρα