NEΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ

19 Απριλίου 2019

Το ξενοδοχείο ως κέλυφος και ως concept εξελίσσεται συνεχώς. Σήμερα οι επισκέπτες έχουν περισσότερες απαιτήσεις από ποτέ για την παρεχόμενη ξενοδοχειακή εμπειρία. Νέες υφές υλικών, εξατομικευμένες υπηρεσίες και αναβαθμισμένοι κοινόχρηστοι και ιδιωτικοί χώροι επηρεάζουν τον υποψήφιο επισκέπτη στην επιλογή του ξενοδοχειακού καταλύματος που θα διαμείνει.  Εστιάζοντας στην εμπειρία φιλοξενίας, παρακάτω παρουσιάζονται μερικές από τις νέες σχεδιαστικές τάσεις στο σχεδιασμό ξενοδοχείων.

  1. Η σημασία του τόπου. Ο πολιτισμός και η ατμόσφαιρα του τόπου πλέον αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της ξενοδοχειακής εμπειρίας. Το σύγχρονο ξενοδοχείο ενσωματώνει εξαρχής στο design concept του μοτίβα και τοπικά πολιτισμικά στοιχεία προσδίδοντας μια ιδιαίτερη αισθητική στους χώρους του. Παράλληλα στοιχεία της τοπικής κουζίνας και παραδοσιακά
  1. Interior meets exterior. Το νέο ξενοδοχείο έχει πολλούς εξωτερικούς χώρους. Εσωτερικές αυλές, αίθρια, roof bar/restaurants και άλλοι  υπαίθριοι χώροι αποτελούν κεντρικά στοιχεία οργάνωσης του χώρου. Οι εξωτερική αυτοί χώροι, συχνά, δίνουν και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ξενοδοχείου και αποτελούν πόλο έλξης τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους της πόλης.
  1. Ο νέος χώρος υποδοχής. Ο χώρος υποδοχής είναι ίσως ο πιο σημαντικός χώρος ενός ξενοδοχείου. Είναι η πρώτη εντύπωση που αποκτά ο επισκέπτης για το κατάλυμα και επικοινωνεί την αισθητική της ξενοδοχειακής εμπειρίας. Το lobby πλέον αποτελεί ένα σύνθετο χώρο που προσκαλεί τον επισκέπτη να τον οικειοποιηθεί. Καθιστικοί χώροι με μοναδική αισθητική, στοιχεία βιοκλιματικού σχεδιασμού και κατάλληλος φωτισμός μετατρέπουν τον χώρο υποδοχής σε ένα κεντρικό σαλόνι με ξεχωριστή ατμόσφαιρα.
  1. Νέοι πολυλειτουργικοί χώροι. Οι χώροι συνάντησης γίνονται ευέλικτοι για να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες και διαφορετικές λειτουργίες. Με την χρήση έξυπνων συστημάτων διαχωρισμού των χώρων και παρέχοντας υψηλού επιπέδου ψηφιακές υπηρεσίες, τα ξενοδοχεία θα προσφέρουν περισσότερους χώρους συνεργασίας, με υψηλότερη αισθητική που θα απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό.
  1. Περισσότερες εξατομικευμένες υπηρεσίες. Ξεκινώντας από τα Boutique Hotels, το εξατομικευμένο design περνάει και στα ξενοδοχεία. Ta δωμάτια διαφοροποιούνται και ενσωματώνουν ξεχωριστό interior design το καθένα. Τα ξενοδοχεία θα προσφέρουν όχι μόνο ανέσεις αλλά ξεχωριστή εμπειρία.
  1. Περισσότερο home experience. Επηρεαζόμενα από τα υψηλής ποιότητας serviced apartments, τα ξενοδοχεία ενσωματώνουν εξοπλισμό και άλλες «οικιακές» ανέσεις για να νιώσουν οι επισκέπτες σαν στο σπίτι τους. Η κατάλληλη επιλογή του εξοπλισμού δρα συνεργατικά με το συνολικό design concept του ξενοδοχείου για μια ολοκληρωμένη εμπειρία φιλοξενίας.
  1. Οικολογική ευαισθησία. Το sustainability έχει μπει δυναμικά στην βιομηχανία φιλοξενίας. Υλικά φιλικά  προς το περιβάλλον και περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές αποτελούν πάγιες πολιτικές για το σύγχρονο ξενοδοχείο.  Στο design ενσωματώνονται στοιχεία βιοκλιματικού σχεδιασμού, που εκτός από το περιβαλλοντικό όφελος συμβάλλουν στην αναβαθμισμένη οπτική εμπειρία των χώρων του ξενοδοχείου.

Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι ένας δυναμικός τομέας όπου νέα design concepts και καινοτόμα προϊόντα φιλοξενίας επιχειρούν να προσελκύσουν όλο και περισσότερους ταξιδιώτες, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους έχουν υψηλές προσδοκίες. Η συνεχείς αλλαγές στις προτιμήσεις των επισκεπτών  απαιτούν νέες ιδέες που θα διαφοροποιήσουν το ξενοδοχείο από ένα απλό κέλυφος διανυκτέρευσης.

Τα στελέχη της «Delta Engineering – Σύμβουλοι Μηχανικοί», μέλους του Ομίλου «ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία και διευκρίνιση για τα ανωτέρω θέματα, εφαρμόζοντας και αξιοποιώντας την μεγάλη εμπειρία της στην ανάπτυξη τουριστικών καταλυμάτων σε Ελλάδα και Κύπρο.

.

Συντάκτης:

Θωμάς Δαλαμπούρας, Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός, Τομέας Μελετών & Αδειοδοτήσεων Τουριστικών Καταλυμάτων

Τελευταία άρθρα